Handelsbetingelser
Hjerteligt velkommen til Vuffeli Partners
Handelsbetingelser for Vuffeli Partners
Velkommen til Vuffeli Partners webshop. Disse handelsbetingelser gælder for alle køb foretaget på vores hjemmeside. Ved at foretage et køb accepterer du automatisk disse betingelser. Vi synes selv at handelsbetingelser kan være vanskelige at læse og forstå, men de er til stede for at beskytte dig som forbruger, så det er vigtigt, at du forstår dem. Derfor sidder vi klar på mail kontakt@vuffelipartners.dk eller +45 52 22 95 96, hvis du måtte have spørgsmål.
Generelle oplysninger
Vuffeli ApS
Kattesundet 4, 2. sal
CVR NR. 39250373
+45 52 22 95 96
kontakt@vuffelipartners.dk
Bestilling og betaling
1.1 For at foretage et køb på Vuffeli Partners webshop skal du være 18 år eller ældre.
1.2 Når du placerer en ordre, er det dit ansvar at sikre, at alle oplysninger, du angiver, er korrekte og fuldstændige.
1.3 Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er ekskluvsiv moms.
1.4 Vuffeli har en samarbejdsaftale med Stripe (betalingsservice), hvortil dine kortoplysninger bliver sendt i krypteret format (SSL).
Det er kun du og Stripe, som kan læse informationerne, og der er således ingen andre, der ser eller opbevarer oplysningerne.
Ved køb med kreditkort trækkes beløbet fra din konto, når varen afsendes fra vores lager.
Vi modtager Visa, Visadankort, American Express og Mastercard.
Vi tager ikke kortgebyr.
Levering
Vi bestræber os på at levere dine varer så hurtigt som muligt. Leveringstiden vil variere afhængigt af din placering.
Bestiller du inden kl. 11:00 sender, vi så vidt muligt din pakke samme dag (med undtagelse af weekender og helligdage).
Bestiller du efter kl. 11:00, sender vi din pakke den næstkommende hverdag.
Levering tager typisk 1-2 hverdage, og du modtager en email, så snart din forsendelse forlader vores lager. Der kan forekomme længere leveringstid ved helligdage og/eller højtider.
Vuffeli leverer direkte til din dør. På den måde slipper du for at slæbe tunge fodersække hjem.
Pakker under 5kg leveres med DAO og større ordre bliver alt efter størrelse ekspederet af GLS eller en vognmand. Du kan få stillet din pakke et ønsket sted på din bopæl i tilfælde af, at du ikke måtte være hjemme på leveringstidspunktet. Hvis du ønsker, at få varen stillet udenfor, er det på eget ansvar.
2.2 Forsendelsesomkostninger vil blive specificeret under checkout-processen, inden du fuldfører købet.
2.3 Risikoen for varer overføres til dig ved levering.
Kvittering
Når vi afsender din pakke, modtager du en ordrebekræftelse på email.
Fortrydelsesret og returnering
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@vuffelipartners.dk.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked om fortrydelse i rette tid.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os.
Du kan returnere uåbnede sække til os gennem disse trin:
- Opret en pakkelabel her: Vuffeli Returportal - du skal bruge din email og dit ordrenummer
- Aflever pakken i en GLS PakkeShop
- Pengene refunderes automatisk inden for 14 dage efter, du har anvendt din fortrydelsesret
Fragtomkostningerne for returnering fratrækkes pakkens værdi ved ankomst på lageret. Det er dig, der hæfter for omkostningerne, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen skal sendes til:
TOLL Global Forwarding
ATT.: Vuffeli
Paul Bergsøes Vej 47
2600, Glostrup
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen
Ansvarsfraskrivelse
4.1 Vuffeli Partners er ikke ansvarlig for eventuelle skader, tab eller udgifter, der opstår som følge af brugen af vores produkter.
4.2 Vi garanterer ikke for nøjagtigheden eller fuldstændigheden af oplysningerne på vores hjemmeside.
Persondata og privatliv
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr., kortoplysninger og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Vuffeli ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på vuffelipartners.dk er Vuffeli ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@vuffelipartners.dk
Sletning af persondata
I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os. Dette er gældende, hvis du f.eks. tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendige, er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger. Dette f.eks. for at kunne overholde vores retlige forpligtelser, eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.
Hvis du ønsker din persondata slettet, sletter vi dine kontaktoplysninger, herunder e-mailadresse, telefonnummer og kortoplysninger. For at opfylde bogføringslovens krav, opbevarer vi oplysninger, der relaterer sig til dit køb, i 5 år efter udløbet af det kalenderår, hvor du foretog dit sidste køb. Herefter slettes de resterende oplysninger, vi har registreret om dig. Oplysningerne kan gemmes i længere tid, hvis Vuffeli ApS har et legitimt behov for længere opbevaring.
Oplysninger indsamlet i forbindelse med tilmelding til nyhedsbrev slettes, når dit samtykke til nyhedsbrev trækkes tilbage, medmindre vi har et andet grundlag for behandling af oplysningerne. Dokumentation for dit samtykke vil dog gemmes i to år, så vi kan bevise, at der ikke er sendt direkte markedsføring uden gyldigt samtykke.
Ændringer i Handelsbetingelser og priser
Vuffeli kan til enhver tid ændre disse vilkår samt abonnementspriser. Du vil altid få besked om disse ændringer eksempelvis via email, eller SMS. Ved mindre væsentlige ændringer kan Vuffeli vælge at annoncere ændringen på www.vuffelipartners.dk. Er ændringen til din fordel, bliver du ikke nødvendigvis varslet. Du kan altid finde din pris på din brugerprofil.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: kontakt@vuffeli.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr
Links:
Forbrugerstyrelsen www.forbruger.dk
Forbrugerrådet www.taenk.dk
Forbrugerinformation www.forbruger.dk
Foreningen for dansk internethandel www.fdih.dk
Kontakt os
Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende dine køb eller disse handelsbetingelser, bedes du kontakte os på +45 52 22 95 96 eller på kontakt@vuffelipartners.dk